Chrup na zdrowie!

Czy ktokolwiek nie lubi sięgać po przekąski? Zapewne trudno znaleźć taką osobę, tym bardziej, że produkty z tej grupy można znaleźć na niemalże każdej sklepowej półce. By jednak cieszyć się zdrowiem na dłużej warto wybrać produkty alternatywne do chipsów i słonych krakersów. A jakie? Sprawdźmy zdrowe przekąski z Polski i innych rejonów świata.

Podjadanie po polsku

W Polsce nie stroni się od słodkości. Według raportu z 2014 roku aż 91% procent społeczeństwa kupuje słodycze. Najczęściej wybierane są wszelkie wyroby czekoladowe. Niemniej jednak, rynek słonych przekąsek ma się równie dobrze. Oczywiście, polska dieta nie jest jedynie bogata w słodkości. Moda na zdrowy styl życia i większa uwaga podczas zakupów owocuje. Obecnie coraz częściej szukamy produktów o niskiej zawartości tłuszczu bądź produktów pozbawionych glutenu. Co zatem wybieramy? Zazwyczaj dietetyczne wersje znanych nam artykułów – paluszki z mąki pełnoziarnistej, chipsy wielozbożowe. Słodkości zastępowane są natomiast owocami, jogurtem, ciasteczkami owsianymi bądź musli.

Podjadanie po amerykańsku

Liderem w zakresie spożycia przekąsek są Amerykanie, którzy najczęściej sięgają po słone produkty – chipsy, orzeszki, krakersy. Skutkiem takiego odżywiania są zatrważające dane – co trzeci mieszkaniec USA cierpi na otyłość. Co zatem warto jeść pomiędzy posiłkami będąc w Stanach Zjednoczonych odmawiając sobie wizyty w sieciach fast food? Przede wszystkim batoniki musli, orzechy, chipsy warzywne, jogurt i hummus. Koniecznie warto zwrócić uwagę na mrożony jogurt, czyli mniej kaloryczną alternatywę lodów.

Podjadanie po azjatycku

Czy wiesz, że dieta mieszkańców krajów azjatyckich jest uznawana za jedną z najzdrowszych na świecie? Powodem jest także jakość przekąsek. Mimo, że w Azji króluje czekolada to zaraz za nią w gronie azjatyckich przekąsek wymieniane są świeże owoce i warzywa. Tutaj słone chipsy nie mają miejsca. Są skutecznie zastępowane zdrowymi produktami!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *