jak ćwiczyć efektywnie

Jak trenować, aby osiągnąć efekty?

Jeżeli masz już za sobą decyzję o rozpoczęciu treningów sportowych, warto dobrze się do nich przygotować. Nie chodzi tylko o dobór odpowiedniego stroju, ale również o dopracowanie planu treningowego. Od czego zacząć?

1. Obierz cel
Przede wszystkim musisz wiedzieć, co chcesz osiągnąć poprzez regularne treningi – schudnąć, nabrać masy mięśniowej, poprawić kondycję czy może zwiększyć odporność i podtrzymać dobre samopoczucie. Do każdego celu przybliżą Cię odpowiednio dobrane ćwiczenia, częstotliwość treningów, a także odpowiednia rozgrzewka czy liczba powtórzeń.

2. Zdobądź wiedzę
Jeśli już wybrałeś/-aś trening – zdobądź wiedzę na temat wybranej aktywności. Przeczytaj artykuły ekspertów albo zgłoś się do profesjonalnego trenera, który odpowiednio pokieruje Twoimi treningami, by były jak najefektywniejsze. Nie wiesz, gdzie szukać? Wejdź na stronę lepszytrener.pl i znajdź odpowiednią osobę!

3. Zaplanuj działanie
Masz już odpowiedni strój łącznie z butami, wiesz jak ćwiczyć i jak często to robić? Teraz czas wybrać miejsce treningów i zaplanować konkretne dni, w które będziesz trenować. Możesz również poszukać kompana do ćwiczeń – we dwoje będziecie mieć większą motywację i wspólnie przezwyciężycie trudności. Przy okazji wspólne ćwiczenia dodają treningom szczypty rywalizacji, co dodatkowo wzmaga zapał.

4. Po prostu zacznij
Czasem nawet po starannym zaplanowaniu działań coś może pójść niezgodnie z zamiarem. Opuściłeś/-aś trening? Dopadł Cię brak energii? A może przesadziłeś/-aś z ćwiczeniami? To wszystko może się zdarzyć nawet zawodowym sportowcom. Nie przejmuj się więc, tylko powróć do swojego planu. Prędzej czy później treningi wejdą Ci w krew – wyczujesz swoje ciało, a same treningi wejdą Ci w krew i nie będziesz ich opuszczać. Potrzebujesz więcej motywacji? Kliknij tutaj.

4 thoughts on “Jak trenować, aby osiągnąć efekty?”

    1. Irku, jeżeli jesteś typem ektomorficznym (drobna budowa, szybka przemiana materii), wypróbuj mniej intensywne treningi z mniejszą liczbą powtórzeń, za to z większym obciążeniem. Pozdrawiamy, redakcja WZ

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *