superfoods - pokarm bogów

Superfoods – pokarm bogów

 

Rośliny są zdrowe. Wiadomo. Wśród nich zdarzają się jednak prawdziwe gwiazdy. Czosnek, chlorella, czy kapusta kiszona nie tylko odżywiają, ale i leczą. Oto przykładowa lista superpokarmów, które zapewnią Ci długie życie.

 

Czosnek

Słynie z silnego zapachu i niezwykłych właściwości zdrowotnych. Charakterystyczna woń powstaje podczas przemiany związków siarkowych zawartych w czosnku. Allina przechodzi w allicynę. Ta ostatnia jest bardzo silnym antybiotykiem – sok ze świeżo wyciśniętego czosnku jest w stanie wybić pokaźne kolonie bakterii i grzybów. W przeciwieństwie do leków przepisywanych na receptę działa także przeciwwirusowo. To jeszcze nie wszystko! Czosnek stanowi ważny składnik w diecie przeciwnowotworowej. Spowalnia on namnażanie się komórek rakowych. Dzienna dawka czosnkowego „leku” to 2 ząbki dziennie. Bakteriobójcza allicyna zadziała najskuteczniej po spożyciu surowego czosnku około 10 minut po wyciśnięciu.

 

Chlorella


To rodzaj słodkowodnej algi. Zawiera ponad 70 składników odżywczych potrzebnych człowiekowi. Więcej niż świeże warzywa i syntetyczne suplementy diety! Do tego jest w pełni naturalna. Ma też coś, czego nie można znaleźć w innych roślinach. Są to 3 naturalne substancje o właściwościach leczniczych: Chlorella Growth Factor, Chlorellin oraz Sporopollein. Badania przeprowadzone przez Virginia Commonwealth University wykazały, że chlorella skutecznie wzmacnia układ immunologiczny i hamuje rozwój niektórych szkodliwych bakterii. Pomaga także usuwać z organizmu metale ciężkie i toksyny. Jakby tego było mało, chlorella obniża ciśnienie krwi.

 

Spirulina

Kolejny „zielony” pokarm o odżywczej i uzdrawiającej mocy. Ta mikroalga jest cennym źródłem białka (porównuje się ją do mięsa). Zawiera też wszystkie witaminy z grupy B oraz spore ilości żelaza. Skutecznie wspiera układ odpornościowy. Polecana jest także przy stanach zapalnych, nadciśnieniu i innych chorobach układu krążenia, zawiera bowiem wysokie stężenie kwasu gamma-linolenowego.

 

Sok z brzozy

Superfoods - pokarm bogów
W Polsce stosowany od wieków. Najlepsza jest oskoła, czyli sok pozyskiwany z pnia brzozy. Można także spożywać sok wyciskany z liści i pączków. To niezwykłe drzewo zawiera bogactwo witamin i minerałów: witaminy z grupy B, C, wapń, żelazo, miedź, potas, fosfor, magnez. Ze względu na zawartość pochodnych kwasu salicylowego, sok z brzozy może być pomocny w łagodzeniu gorączki i bólu głowy. W medycynie ludowej uważany jest także za doskonałą ochronę antyrakową, szczególnie wśród palaczy. Zarówno sok, jak i liście działają kojąco na bolące stawy.

 

Kapusta kiszona

Często o niej zapominamy, jednak to prawdziwy superpokarm. I do tego nasz własny, rodzimy! Kiszona kapusta zawiera mnóstwo błonnika pokarmowego, indol-3-karbinol (substancja o działaniu przeciwnowotworowym), witaminę C oraz wit. z grupy B, mangan, potas, fosfor, żelazo. Najważniejsze są jednak… bakterie! Według badań naukowych w zaledwie jednej miseczce kapusty może znaleźć się nawet około 10 bilionów pożytecznych bakterii, m.in. z rodziny Lactobacillus, czyli dużo, dużo więcej niż w probiotykach dostępnych w aptece. Bakterie te wspierają odporność organizmu. Dosłownie zabijają chorobotwórcze bakterie i grzyby. Biorą też udział w wytwarzaniu witamin i zapewniają lepsze trawienie.

 

Natka pietruszki


Kiedy masz do wyboru pastylkę z z kwasem askorbinowym oraz gałązkę pietruszki, wybierz drugą opcję. Jedna łyżka stołowa natki zaspokoi Twoje dzienne zapotrzebowanie na witaminę C. Zielona pietruszka ma także sporo żelaza, a jego przyswajanie przyspiesza właśnie witamina C. Zajadaj się nią do woli, jeśli często miewasz niestrawność oraz bolesne miesiączki.

 

7 thoughts on “Superfoods – pokarm bogów”

  1. moja babcia od zawsze zjada czosnek kiedy się przeziębi, a w okresie jesiennym i wiosennym zjada ząbek dziennie profilaktycznie. Ma się całkiem dobrze mimo 97 lat!

  2. na pewno jest sporo, ale nie wiem, czy wystarczająco, zacznij jeść kapustę kiszoną + chlorella i powinno starczyć 😀

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *