Chudniesz wszędzie tylko nie na brzuchu? Sprawdź dlaczego!

Lubisz siebie, jesteś dumna ze swoich osiągnięć zawodowych i cudownej rodziny, ale figura przyprawia Cię o zawroty głowy? Nie możesz się pogodzić z tym, że Twój brzuch jest daleki od płaskiego brzucha modelki? Czujesz, że chudniesz wszędzie tylko nie na brzuchu? Sprawdź, gdzie możesz popełniać błąd i co stoi na Twojej przeszkodzie. 

Zapominasz o błonniku

Czy wiesz, że wyszczupleniu brzucha sprzyja dieta bogata w błonnik? Dlatego już dzisiaj zastąp wszelkie „białe” produkty ciemnymi, razowymi i wielozbożowymi odpowiednikami. Przy okazji pomyśl o ograniczeniu ilości zjadanych cukrów prostych. Badacze udowodnili, że kontrola nad ilością spożywanych kalorii w połączeniu z dietą bogatą w pełnoziarniste produkty skuteczniej wyszczupla talię niż samo sprawdzanie kaloryczności dania. 

Tłuszczu najtrudniej pozbyć się z brzucha

Mówi się, że tłuszcz zgromadzony w okolicy brzucha jest najtrudniejszy w redukcji. Tymczasem, odpowiednio zaplanowanie odchudzanie pozwoli na zgubienie tkanki tłuszczowej równomiernie z całego ciała, w tym również z problematycznego brzucha. Oczywiście nie wszystkie partie gubią niechciane centymetry w tym samym tempie – to kwestia wyłącznie genetycznych uwarunkowań, z którymi trzeba się pogodzić. 

„Brzuszki” najlepsze na odstający brzuch

Zaobserwowałaś u siebie „oponkę” na brzuchu i wierzysz, że jedynym sprawdzonym sposobem na jej redukcję jest robienie setek brzuszków? I w tym tkwi podstawowy błąd! Nie pozbędziesz się fałdek z talii wykonując wyłącznie ćwiczenia na mięśnie brzucha. Podobnie jak nie pozbędziesz się tkanki tłuszczowej z uda, ćwicząc jedynie mięśnie nóg. Spalanie kalorii polega na wysiłku wielu mięśni, dlatego w procesie odchudzania stosuje się trening kondycyjny (cardio, aerobowy, interwałowy), a także trening siłowy. Pamiętajmy, że silne mięśnie tułowia, w tym brzucha to gwarancja ładnej postawy – prostych pleców i wciągniętego brzucha, a więc sylwetki, na której nawet niedoskonałości prezentują się korzystniej. Nie jesteś przekonana? W takim razie stań przed lustrem i sprawdź. Nawet jeżeli Twój brzuch pokrywa tkanka tłuszczowa, wygląda o wiele lepiej jeżeli napniesz mięśnie i wyprostujesz plecy. 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *