Wystający brzuch na dole – jak go odchudzić?

Dlaczego niektóre kobiety mają wystający brzuch na dole, a inne nie mają skłonności do tycia w tej partii ciała? Dlaczego Twoja koleżanka może bezkarnie jeść słodkości, a Ty musisz liczyć każdą kalorię i odmawiać sobie słodkich przyjemności? Niestety wystających brzuch na dole jest mało estetyczny i często potrafi wpędzić w kompleksy. Poza swoich wyglądem i dyskomfortem, może być niebezpieczny dla zdrowia. Dlatego trzeba szczególną uwagę zwrócić, aby odchudzić brzuch. Nawet nie dla cudownej sylwetki, ale dla własnego zdrowia. 

Wystający brzuch na dole – przyczyny

Nieestetyczny brzuch może być konsekwencją dwóch problemów – nieodpowiedniego odżywiania się i niewystarczającej aktywności fizycznej. Oczywiście nie bez znaczenia są geny, które powodują, że u niektórych brzuszek pojawia się szybciej niż u innych. Warto jednak mieć świadomość, że same geny nie są przyczyną dużego brzucha. 

Pamiętajmy, że pokaźny obwód w talii to widoczny objaw gromadzenia się tkanki tłuszczowej wewnątrz brzucha. Ten tłuszcz jest szkodliwy dla organizmu, albowiem powoduje zaburzenia w procesie metabolicznym, który nazywa się zespołem metabolicznym. Wszelkie zakłócenia występują najczęściej u osób z dużym brzuchem, lecz nie jest to regułą. W związku z tym, sam fakt posiadania wyższego obwodu nie decyduje o ryzyku zapadnięcia na choroby układu krążenia bądź cukrzycę. Aby wyznaczyć stopień ryzyka należy zmierzyć ciśnienie tętnicze. To proste badanie pozwoli nam stwierdzić, czy mamy do czynienia z zespołem metabolicznym, tak niebezpiecznym dla naszego zdrowia.

Na szczęście wystający brzuch na dole nie musi być naszym problemem, gdy zastosujemy się do kilku rad. 

Po pierwsze, zapomnijmy o jakichkolwiek dietach – cud, które obiecują nam olbrzymie efekty w rekordowo krótkim czasie. W trakcie radykalnego jadłospisu najczęściej tracimy nadmiar wody, a nie tkankę tłuszczową. Co gorsza, takie próby zazwyczaj kończą się efektem jo-jo. 

Po drugie, określ poziom aktywności fizycznej i swoją aktualną sytuację żywieniową. To najtrudniejszy etap, albowiem wymaga dokładnej analizy swojego życia. Trzeba szczególnie zastanowić się nad własnym postępowaniem, zwłaszcza w momencie, gdy wydaje nam się, że nie popełniamy żadnego błędu. 

Po trzecie, postaraj się znaleźć rymy żywienia dostosowany do własnych potrzeb i zacznij zwracać uwagę na to, co jesz. Równocześnie po wprowadzeniu świadomego odżywiania, postaw na wprowadzenie większej aktywności fizycznej do swojej codzienności. Stosuj się dewizy – wykorzystaj każdą okazję do ruchu!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *