Rodzaje suplementów odchudzających

Suplementy wspierające utratę wagi wchodzą na salony i budzą powszechne zainteresowanie. Ich działanie jest zależne w głównej mierze od składników zawartych w pojedynczej kapsułce. Tabletki z błonnikiem dają nam uczucie sytości w żołądku, te bazujące na kwasie linolowym spalają tłuszcz, a kapsułki z chitosanem są barierą w zakresie wchłaniania tłuszczów. Wśród tylu propozycji wybór jest naprawdę trudny. Ze swojej strony polecamy postawienie na zbilansowaną dietę i regularny trening. Suplementy traktujmy jako dodatek do procesu odchudzania, a nie podstawę, która zapewni nam doskonałą figurę. 

To, co naturalne

Niestety w większości, tabletki wspomagające nas w procesie utraty wagi są całkowicie nieprzebadane pod kątem wpływu suplementu na ciało człowieka. Kolejne z nich bazują w swoich składzie na chemii, która długofalowo stosowana będzie wywoływała negatywne skutki dla naszego organizmu. Niestety, mając w jednej dłoni naturalne suplementy, a z drugiej chemiczne środki na odchudzanie, często wybierzemy tą drugą opcję. Czas to zmienić!

Rodzaje suplementów odchudzających

Rynek suplementów pęka w szwach od nowości, które pojawiają się każdego roku. Generalnie większość z nich można przyporządkować do jednej z następujących kategorii:

  • suplementy hamujące apetyt – ten typ preparatu bazuje na składnikach, które pęcznieją w żołądku i wywołują uczucie sytości. Musimy jednak mieć na uwadze, że nadużywanie suplementów hamujących apetyt może odbić się niekorzystnie na naszym organizmie. Jednym ze skutków ubocznych ich stosowania są wzdęcia i biegunki. 
  • suplementy spalające tłuszcz – ich zadaniem jest pobudzanie procesu termogenezy, polegającego na wykorzystaniu tkanki tłuszczowej do wytworzenia energii w celu utrzymania stałej ciepłoty ciała. Niestety ich skuteczność nie zawsze jest potwierdzona badaniami. Dietetycy rekomendują jedynie ich stosowanie w przypadku zwiększonej aktywności fizycznej i odpowiedniej diecie. 
  • suplementy oczyszczające – bazą tych preparatów są zazwyczaj rośliny moczopędne. Należy być ostrożnym przy ich stosowaniu, ponieważ przyczyniają się do dużej utraty wody (wraz z nią składników mineralnych), a nie zaś niechcianej tkanki tłuszczowej. 
  • suplementy na płaski brzuch – ich podstawową rolą jest zapobieganie nieprzyjemnym wzdęciom. Ich bazą jest błonnik, składniki mineralne oraz organiczne, które pomagają pozbyć się uczucia ciężkości. Niestety nie działają na tkankę tłuszczową w okolicach brzucha.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *