Tendencja do tycia na brzuchu? Wyeliminuj ją dietą!

Czy wiesz, że sytuacje stresowe sprawiają, że tłuszcz intensywnej odkłada się na brzuchu? Dlatego, aby nie dotyczyła Cię tendencja do tycia na brzuchu zadbaj nie tylko o dietę, ale również o relaks. W międzyczasie zastosuj nasze dietetyczne triki, dzięki którym zauważysz wyraźne wcięcie w talii. Musisz spełnić jedynie jeden warunek – trzymaj się postanowień diety!

Przykazania na płaski brzuch

  1. Zrezygnuj z głodówki. Jeżeli myślisz, że pozbędziesz się tkanki tłuszczowej żyjąc na wodzie bądź przysłowiowym liściu sałaty zdecydowanie osłabisz swój organizm, a w efekcie szybko zrezygnujesz z kuracji. Co więcej, początkowy ubytek wagi to utrata wyłącznie wody z organizmu. Potem chudniesz wolno, bo obniża się tempo przemiana materii. Dlaczego? Głodzony organizm oszczędnie gospodaruje zapasami.
  2. Unikaj napadów wilczego głodu. Dlatego Twoim podstawowym założeniem powinno być spożycie 5 posiłków dziennie, zachowując pomiędzy nimi przerwy 2,5 – 3 godziny. 
  3. Po zakończeniu kuracji nie wracaj do starych nawyków. Aby uniknąć efektu jo-jo po zakończeniu diety nie porzucaj swoich ambitnych postanowień. Nie warto wtedy rozpoczynać świętowania od kawałka tortu i szklanki gazowanego napoju, lecz pamiętać, że tendencja do tycia na brzuchu może wrócić. Dlatego zadbaj o siebie na każdym kroku!

Co jeść na diecie na płaski brzuch?

  • płatki owsiane i siemię lniane – te dwa składniki dodawaj do zup, sałatek, muesli. Siemię lniane i płatki to kopalnia błonnika, która zapobiega zaparciom, a jednocześnie sprawia, że jesteśmy syci na dłużej.
  • cukinia i sałata – niech te dwa składniki będą przekąską bądź dodatkiem do dań głównych. Dlatego? Warzywa dostarczają zaledwie 15 kcal w 100 g. Bezwątpliwie należą do czołówki warzyw odchudzających.
  • orzechy – sięgaj po porcję co najmniej raz dziennie. Pomimo, że orzechy są kaloryczne (około 600 kcal w 100 g), nie warto z nich zrezygnować. Zawarty w nich tryptofan chroni przed stresem, a tym samym zapobiega zajadaniu stresujących sytuacji. 
  • chudy nabiał – wybieraj go raz na dzień, zwłaszcza na kolację. Chudy nabiał jest sycący i przyspiesza przemianę materii. Zawarte w nim białko to podstawowy budulec tkanki mięśniowej. 
  • jabłka – wystarczy jedno dziennie, aby dostarczyć do organizmu mnóstwo pektyn, które skutecznie oczyszczają jelita oraz przyspieszają przemianę materii.

Tendencja do tycia na brzuchu nie musi być wyrokiem. Wystarczą proste triki, aby rozwiązać problem raz na zawsze!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *