tania zdrowa żywność

Zdrowe jedzenie nie musi być drogie! Porady na tanie odchudzanie

Prawie każda osoba, która planuje przejść na dietę ma jedną wymówkę – brak pieniędzy na odchudzanie i zdrowy tryb życia. Jednak, czy zdrowie wymaga tak naprawdę dużych nakładów finansowych? Na szczęście nie. Wystarcz, że się tylko rozejrzysz, a przekonasz się że zdrowe produkty są nie muszą być wcale drogie.

Jedz sezonowo

Jest to świetne rozwiązanie dla tych, którzy chcą zaoszczędzić na jedzeniu. W Polsce warzywa i owoce nie są zbyt drogie pod warunkiem, że będą kupione w sezonie. Czyli wtedy, kiedy jest ich najwięcej. Dla przykładu – pomidor malinowy poza sezonem kosztuje nawet 10 złotych za kilogram, natomiast w pełni sezonu kosztuje 2 złote za kilogram. Staraj się też kupować owoce w marketach i dyskontach, niż na rynku, gdzie doliczana jest spora marża. Takie owoce kupione w supermarketach zazwyczaj nie różnią się niczym, oprócz tego, że są droższe.

Poznaj Polskie super food

Nasiona chia, jagody goji, spirulina – to tylko niektóre z produktów nazwanych jako „SuperFood”. Co prawda, te produkty są bardzo cenne i bogate w wartości odżywcze, ale czy warto aż tak przepłacać? Może lepiej zaopatrzyć się w Polskie SuperFood, które będą dobre nie tylko dla Twojego zdrowia, ale i dla portfela? Poznaj listę Polskich i tanich SuperFood:

  • jarmuż – to niepozorne warzywo jest skarbnicą wartości odżywczych. Zawiera między innymi silne przeciwutleniacze, żelazo, magnez i cynk.
  • siemię lniane – wpływa dobroczynnie na pracę jelit, poprawia trawienie i pomaga w walce z bólem brzucha
  • orzechy włoskie – najzdrowsze orzechy, ponieważ maja najwięcej wartości odżywczych. Warto je jeść codziennie, ponieważ zaledwie 3 sztuki pokrywają dzienne zapotrzebowanie na białko.
  • miód – nie dość, że pyszny to jeszcze bogaty w minerały, probiotyki, enzymy i antyoksydanty.
  • żurawina – te owoce mają udowodnione naukowo właściwości lecznicze, a wszystko dzięki działaniu przeciwbakteryjnemu.
  • kasza jaglana – nazywana jest „królowa kasz” i słusznie, bo jest bogata w beta-karoten, witaminy z grupy B, żelazo, wapń, fosfor, potas i lecytynę. Zawiera również sporo krzemu.
  • rokitnik – ten niedoceniany w Polsce owoc może dostarczać 300-3000 mg witaminy C w 100 g. Dzięki swoim właściwościom może dorównywać nawet jagodom goji.

Na zakupy tylko z listą

Idąc na zakupy spożywcze zawsze przygotuj wcześniej listę zakupów. Zastanów się, czego będziesz potrzebować w ciągu najbliższych kilku dni i kup tylko potrzebne produkty. Dzięki temu unikniesz chwilowych zachcianek.

Pamiętaj też, żeby nigdy nie iść do sklepu kiedy jesteś głodna. Jest wtedy duże prawdopodobieństwo, że ulegniesz pokusom producentów żywności. Kupisz więcej i mniej zdrowo.

Tanio i smacznie – przepisy

Żeby odżywiać się zdrowo, nie trzeba od razu wydawać na to fortuny. Wystarczy znaleźć odpowiednie przepisy i jak się okazuje – możemy jeść zdrowo i tanio. Poniżej znajdziesz jadłospis na cały dzień. Jest zdrowy, tani i bardzo smaczny.

Śniadanie

Jajecznica z pomidorami

Na patelnie wlej łyżkę oleju, podsmaż cebulkę, następnie dodaj pomidory i jajka. Smaż przez kilka minut.

Obiad

Kurczak w sosie miodowo musztardowym

Łyżkę miodu połącz z dwoma łyżkami musztardy. Przygotowaną marynatą polej kawałki kurczaka i odstaw do lodówki na godzinę. Następnie smaż kurczaka na patelni. Ryż brązowy ugotuj wcześniej zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Spożywaj z ulubionymi warzywami.

Kolacja

Zapiekane awokado z jajkiem

Awokado przekrój na pół wzdłuż i wyjmij pestkę. Wydrąż większą dziurę w miejscu, gdzie była pestka. Następnie wbij w to miejsce jajko. Zapiekaj w piekarniku nagrzanym do 200 stopni Celsjusza przez 20/30 minut.

Można odżywiać się zdrowo i tanio. Nie ulegaj swoim wymówkom, a na pewno dasz radę.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *