Ćwiczenia izometryczne na brzuch

Ćwiczenia izometryczne na brzuch

 

Czym są ćwiczenia izometryczne? Ten specjalny rodzaj aktywności działa wzmacniająco na mięśnie. Co więcej, trening nie wymaga wiele czasu ani wypracowanej kondycji. Zawodnicy wykorzystują jedynie prostą metodę skurczów izometrycznych, czyli napinania mięśni bez jakiejkolwiek zmiany ich długości. Jeżeli chcesz wzmocnić mięśnie bez wykonywania wielu niepotrzebnych ruchów postaw na trening izometryczny.

 

Zasady ćwiczeń izometrycznych

 

Jak to możliwe, że ćwiczenia izometryczne są tak skuteczne? Ich podstawowym założeniem jest wykonanie prostej figury, utrzymanie mięśni w określonej pozycji przez określoną ilość sekund i swobodne rozluźnienie. Musimy jednak pamiętać, żeby ze stanu spoczynku nie przechodzić bezpośrednio w intensywne napięcie ciała, bo efekt będzie odwrotny od zamierzonego.

 

Równie istotny jest oddech – pamiętajmy, by oddychać miarowo i spokojnie. Najczęstszym błędem jest wstrzymywanie oddechu podczas ćwiczenia. Natomiast trenując w ten sposób pozbawiamy mięśnie wystarczającej ilości tlenu. 

 

Nie zapominajmy również, by po powtórzeniu odpocząć – przerwa niech trwa nawet dwa razy dłużej niż samo ćwiczenie.

 

Najpopularniejsze ćwiczenia izometryczne na brzuch

 

W pierwszym ćwiczeniu połóż się na podłodze, a następnie unieś szyję, barki i plecy. Nie zapomnij o napięciu tkanki mięśniowej. Postaraj się utrzymać ciało w prostej linii, w uniesieniu nie wyższym niż centymetr nad podłożem. W tej pozycji wytrzymaj 10 sekund i odpocznij na leżąco. Ćwiczenie powtarzaj 8 razy. 

 

W drugim ćwiczeniu tradycyjną „deskę” podkręć obracając się bokiem. Możesz dodać także unoszenie wierzchniej ręki oraz nogi w ten sposób, by ciało ułożyło się w kształt gwiazdy z lekkim pochyleniem. Najważniejszym elementem ćwiczenia jest, aby nie dopuścić do opadnięcia bioder. To samo ćwiczenie powtórz na jednej i drugiej stronie.

 

Zalety ćwiczeń izometrycznych

 

Czy prostota treningu Cię jeszcze nie przekonała? Ćwiczenia wzmacniają te najbardziej problematyczne partie ciała i rozbudowują te, na których nam zależy najbardziej. Trening można realizować dosłownie wszędzie, ponieważ nie wymagają specjalnego sprzętu i przygotowania, a przy okazji ćwiczenia uczą kontrolowania oddechu. 

Redakcja Autor

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *