Mini ranking najskuteczniejszych diet wakacyjnych. Schudnij przed urlopem!

Powoli nadchodzi Twój wymarzony urlop, a Ty zastanawiasz się, jakie są najskuteczniejsze diety wakacyjne? Ranking efektywnych metod odchudzających, które przydać mogą się szczególnie przed Twoim debiutem w bikini pomoże Ci pozbyć się zbędnych kilogramów już teraz!

 

1. Jak pozbyć się cellulitu, czyli dieta antycellulitowa

 

Często spotykanym wśród kobiet, a także ciężkim szczególnie w okresie wakacji problemem jest cellulit. Drażniąca oczy tzw. skórka pomarańczowa każdy wyjazd do ciepłych krajów potrafi przemienić w prawdziwy koszmar. Dlatego dobrze jest przeciwdziałać pojawianiu się irytujących grudek, a można to zrobić m.in. poprzez odpowiedni dobór artykułów spożywczych. Na cellulit szczególnie źle wpływa zbyt duża ilość soli, ponieważ ta zatrzymuje wodę w organizmie. Proces ten, określany również jako retencja, wpływa nie tylko na naszą skórę, ale i wagę. Opuchnięta sylwetka z pewnością nie będzie prezentować się na plaży korzystnie. Co natomiast powinniśmy jeść? Warto urozmaicić swoją dietę pijąc niskokaloryczne soki warzywne a także spożywając czarny bez, który nie tylko pozwala ustrzec się nam przed opuchlizną, ale także usuwa nadmiar H2O z organizmu. Naszemu ciału na pewno pomoże również witamina C, którą bez problemu znajdziemy chociażby w cytrynie czy kiwi. Wzmaga ona produkcję kolagenu odpowiedzialnego m.in. za jędrność i gładkość skóry. Kolejnym magicznym składnikiem jest krzem obecny np. w owocach morza. Krzem działa antycellulitowo, a także pozostawia skórę przyjemną w dotyku.

 

2. Piękna figura na lato – dieta bikini nie tylko na wakacje

 

W naszym rankingu nie może zabraknąć prawdziwej nowości, czyli diety bikini. To 2-tygodniowy program odchudzający, który pozwala na pozbycie się nadmiernego tłuszczyku pod warunkiem, że nie tylko skończymy z podjadaniem, ale i wprowadzimy do swojego planu dnia umiarkowaną aktywność fizyczną. Dieta ta to nie tylko doraźny sposób na polepszenie wyglądu – z jej zasadami powinniśmy zapoznać się zdecydowanie na dłużej. Przede wszystkim opiera się ona na jedzeniu białka, które obecne jest m.in. w chudym mięsie. W trawienie białka nasz organizm musi włożyć dodatkową siłę, dlatego jest to składnik zalecany przy tego typu dietach wysmuklających. Oprócz tego warto swój jadłospis wzbogacić o nienasycone kwasy tłuszczowe, słynny błonnik oraz witaminy: C oraz B. Wszelkie używki, czyli papierosy, kawa oraz alkohol są zdecydowanie zabronione, Co ciekawe, w diecie bikini zaleca się również ograniczenie picia… soków owocowych. A to dlaczego? Dlatego, że nawet te zdrowe i wyciskane mogą posiadać dużo kalorii, a w formie płynnej często owych kalorii po prostu nie zauważamy. Łatwo więc przekroczyć dzienny limit zapotrzebowania na energię, a to z kolei prowadzi niechybnie do odkładania się zbędnego tłuszczyku.

 

3. Dieta sezonowa na lato – korzystaj z tego, co daje natura

 

Oczywiście możemy mówić o kolejnych dietach opartych na konkretnych założeniach, ale czasem warto po prostu posłuchać… natury. Dieta sezonowa na okres letni to jeden z najbardziej racjonalnych i przyjemnych sposobów na utratę paru zbędnych kilogramów. Taka dieta wcale nie musi opierać się na szczególnie restrykcyjnych zasadach. Bogactwo warzyw i owoców daje nam nieograniczone pole do popisu, gdy w grę wchodzą pożywne sałatki, zupy oraz surówki. Co więc warto jeść latem? M.in. ogórki gruntowe – to pyszna i wyjątkowo niskokaloryczna przekąska, a także doskonały dodatek do surówek lub baza dla znanej wielu mizerii. Zawierają dużo wody, co również ważne jest w okresie wzmożonych upałów. Jeśli chodzi o przekąski słodkie prym wiodą maliny – idealne i soczyste źródło witaminy C oraz kwasu foliowego i błonnika. Znajdź również czas na korzystanie z bobu – najstarszej znanej nam rośliny strączkowej. Możesz go jeść jako gotowaną przekąskę, a także zmiksować tworząc niesamowitą w smaku pastę o egzotycznej nazwie „ful”. Do dań głównych wybieraj zaś ryby. Są one prawdziwą kopalnią białka, a ten składnik nasz organizm trawi wyjątkowo wytrwale, co sprawia, że spalamy wówczas więcej tkanki tłuszczowej.

Redakcja Autor

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *