Duży brzuch u szczupłej osoby

Szacuje się, że ponad 500 milionów osób na świecie cierpi na otyłość, a liczba osób z nadwagą zbliża się niebezpiecznie do 2 miliardów. Jak zapobiec nadmiernemu przybieraniu masy ciała i przede wszystkim, jak powrócić do prawidłowej wagi? Czy duży brzuch u szczupłej osoby to problem, które należy rozwiązać jak najszybciej?

Nieprawidłowe nawyki żywieniowe, „zajadanie” stresu, niedostateczna ilość lub całkowity brak ruchu – oto najważniejsze powody problemów z nadmiernym przybieraniem kilogramów. Pierwszy krok do szczuplejszej sylwetki to zmiana trybu życia. Warto ją podjąć, gdy pojawia się duży brzuch u szczupłej osoby. 

Więcej ruchu

Zakupy? Tylko autem lub z dostawą. Praca? Oczywiście siedząca. Spotkania z przyjaciółmi? Coraz częściej online. Dla wygody jesteśmy w stanie całkowicie zrezygnować z ruchu, dopóki nie pojawią się kłopoty z nadwagą. Wtedy wydajemy krocie na sprzęt gimnastyczny i zajęcia sportowe. Aby temu zapobiec, wystarczy zwiększyć codzienną dawkę ruchu – zacząć więcej chodzić, spędzać wolny czas aktywnie. Pokonanie dziennie około 5 kilometrów pieszo przybliża do szczupłej sylwetki bardziej niż nieregularne zajęcia fitness. Aby ułatwić sobie pomiary, można liczyć kroki. Wystarczy 10 tys. kroków każdego dnia, by utrzymać wagę i zachować dobrą kondycję. Chcesz zwiększyć aktywność za pomocą chodzenia? Możesz to robić w drodze do pracy np. parkując samochód dalej niż zwykle, korzystając ze schodów i wykorzystując przerwy w ciągu dnia na chodzenie. 

Jedz i chudnij

Jedzenie „mniejszą łyżką” i na „małym talerzu” to nie wszystko. Niezwykle istotne jest też to, co zjadamy, w jakich ilościach, proporcjach i jak często. Najbardziej zrównoważony sposób to około 5 niedużych posiłków spożywanych w równych odstępach czasu – każdy z porcją warzyw lub owoców. Jak ustalić wielkość posiłku? Najprostszą metodą jest nienajadanie się. Lepiej nałożyć na talerz mniejszą porcję i ewentualnie skusić się na dokładkę, niż walczyć ze zbyt dużą ilością jedzenia. Postaw również na produkty bogate w błonnik pokarmowy, który przedłuża uczucie sytości i reguluje rytm wypróżnień. Rano wybieraj raczej posiłki węglowodanowe, a na wieczór  białkowe. Pomocne okaże się również liczenie kalorii oraz sprawdzanie indeksu glikemicznego, czyli ilości glukozy we krwi około 2-3 godziny po jedzeniu. 

Pamiętaj, że duży brzuch u szczupłej osoby to kwestia również typu figury. Szczególnie, że większość Polek posiada sylwetkę typu „jabłko”, gdzie najbardziej uwydatnioną partią ciała jest właśnie brzuch. Może wydawać się większy niż jest w rzeczywistości, szczególnie w porównaniu ze szczupłymi nogami i niewielką pupą.

Redakcja Autor

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *